Opće odredbe

Nositelj svih prava na internet domeni www.svijetnakita.hr je Zlatarna-trgovina „Kristijan“ (dalje u tekstu: Svijet nakita). Korištenjem usluge Webshopa Svijet nakita i svih pridruženih stranica na domeni www.svijetnakita.hr smatra se da su potrošači u svakom trenutku upoznati s ovim Općim uvjetima poslovanja (dalje u tekstu: Uvjeti) te da ih u cijelosti razumiju i prihvaćaju. Ovi Uvjeti primjenjuju se na prava i obveze koja se odnose na kupnju proizvoda putem Svijet nakita Webshopa, te prava i obveze koje proizlaze iz sklapanja Ugovora o prodaji na daljinu (dalje u tekstu: Ugovor) između potrošača kao krajnjeg kupca i Webshopa Svijet nakita i smatraju se sastavnim dijelom takvih ugovora.
Pružatelj usluge internet prodaje putem Webshopa Svijet nakita je Zlatarna-trgovina „Kristijan“, Trg Matije Gupca 3, 52440 Poreč, Hrvatska, OIB: 62244872927.

Korisnike stranica upućuje se da se prije kupovine upoznaju sa Općim uvjetima poslovanja te da iste redovito provjeravaju, kako bi bili upoznati sa svojim pravima i obvezama. Zlatarna-trgovina „Kristijan“ pridržava pravo izmjene ovih Uvjeta bez obaveze prethodne najave te neće biti odgovorna ni za kakve moguće posljedice proizašle iz takvih promjena. Navedene promjene stupaju na snagu objavljivanjem na ovim internetskim stranicama. Ukoliko imaju dodatnih pitanja ili nejasnoća vezanih uz Opće uvjete poslovanja, mogu se obratiti na adresu e-pošte info@svijetnakita.hr.

Svijet nakita zadržava pravo da u bilo kojem trenutku izmijeni ili dopuni Opće uvjete poslovanja. Promjene stupaju na snagu danom objave na web stranici www.svijetnakita.hr. Opći uvjeti poslovanja dostavljaju se kupcu putem e-pošte u PDF obliku. 

Svijet nakita zadržava pravo u bilo kojem trenutku i bez prethodne najave izmijeniti, dopuniti ili ukinuti bilo koji dio svog poslovanja, što uključuje i web stranicu, odnosno bilo koji njezin dio, servise, podstranice ili usluge koje se putem njih pružaju. Predmetno pravo uključuje, ali se ne ograničava na, promjenu vremena dostupnosti sadržaja, dostupnosti novih podataka, načina prijenosa, kao i prava na pristup ili korištenje web stranicom.

Dužnost je i obaveza korisnika koristiti web stranicu u skladu s pozitivnim propisima te općim moralnim i etičkim načelima. Svijet nakita ima pravo u svakom trenutku vršiti kontrolu sadržaja webshopa kako bi osiguralo poštivanje Općih uvjeta poslovanja i ostalih propisa.

Korisnici su suglasni da neće koristiti web stranicu na način da štete autorima ili trećim osobama, te prihvaćaju sve rizike korištenja webshopa i usluga. 

Sadržaj webshopa zaštićen je autorskim pravima. Mijenjanje, posuđivanje, prodavanje ili distribuiranje sadržaja moguće je samo uz prethodnu pisanu dozvolu Svijeta nakita.

Svijet nakita omogućuje korištenje webshopa na najbolji mogući način. To uključuje: nadgledanje rada servera, širenje kapaciteta prema broju korisnika, podršku korisnicima te otklanjanje eventualnih grešaka i problema u radu sustava. Svijet nakita ne preuzima odgovornost za eventualne probleme u radu stranica i usluga. Svijet nakita ne može jamčiti da korištenje webshopa neće biti prekinuto ili privremeno nedostupno.

Korisnici koriste webshop na vlastitu odgovornost. Svijet nakita ni na koji način nije odgovoran za štetu koju korisnik može pretrpjeti korištenjem webshopa www.svijetnakita.hr. 

Svijet nakita pridržava pravo ukidanja usluge i promjene sadržaja kao i ostalih usluga i podstranica koje su sastavni dio Webshopa Svijet nakita, u svako doba bez obaveze prethodne najave te neće biti odgovorna ni za kakve moguće posljedice proizašle iz takvih promjena. Navedene promjene stupaju na snagu objavljivanjem na ovim internet stranicama. Isto tako, Zlatarna-trgovina „Kristijan“ pridržava pravo promjene, ograničenja ili prestanak pružanja usluge Webshopa Svijet nakita u svako doba bez obaveze prethodne najave, uključivo i djelomično ili može u potpunosti ograničiti pristup kao i pružanje određenih usluga korisnicima koji krše odredbe ovih Uvjeta.
Korištenje usluga Webshopa Svijet nakita odobrava se isključivo punoljetnim osobama. Uporaba i korištenje Webshopa Svijet nakita od maloljetnih osoba nije dozvoljena te su roditelji i/ili skrbnici dužni o tome voditi računa. U protivnom preuzimaju sva prava i obveze nastale takvim korištenjem, a Zlatarna-trgovina „Kristijan“ ne odgovara za eventualne posljedice takvog korištenja. Odnosno, kupoprodaju proizvoda u ponudi na domeni www.svijetnakita.hr u ime i za račun maloljetnika ili potpuno poslovno nesposobne osobe mogu sklopiti samo njihovi zakonski zastupnici, a djelomično poslovno sposobne osobe mogu sklopiti ugovor samo uz odobrenje njihovog zakonskog zastupnika.
Webshop Svijet nakita se u potpunosti odriče bilo kakve odgovornosti za točnost i/ili potpunost svih informacija i sadržaja koji se nalaze na domeni www.svijetnakita.hr. Webshop Svijet nakita zadržava pravo pogreške u opisu i slici proizvoda.

*** NAPOMENA: Slike proizvoda na Webshopu Svijet nakita su ilustrativne prirode i ne moraju u potpunosti odgovarati stvarnom izgledu proizvoda te kupac takve proizvode ne može reklamirati po toj osnovi. Svijet nakita će nastojati na webshopu www.svijetnakita.hr objavljivati točne i aktualne podatke, ali ne preuzima odgovornost za netočnost i nepotpunost istih.

 

Osnovni podaci o prodavatelju

Naziv: Zlatarna-trgovina „Kristijan“

Sjedište: Trg Matije Gupca 3, 52440 Poreč, Hrvatska

Poslovna banka i broj žiro-računa IBAN:
Zagrebačka banka d. d.

IBAN: HR3323600001100736182

OIB: 62244872927

MBS: 90652649

Broj telefona: +385 91 400 2010

Adresa elektroničke pošte: info@svijetnakita.hr

Potrošač, u svojstvu kupca, sklapa ugovor o kupoprodaji sa Zlatarnom-trgovinom „Kristijan“, Trg Matije Gupca 3, Poreč, OIB: 62244872927 (dalje u tekstu: Svijet nakita) u svojstvu prodavatelja.

Korisnik je osoba koja koristi web stranicu www.svijetnakita.hr, isto kao i svaki kupac i posjetitelj web stranice www.svijetnakita.hr.

Sklapanje ugovora o kupoprodaji putem web stranice www.svijetnakita.hr regulirano je u skladu sa zakonskim odredbama, naročito uzimajući u obzir načela i odredbe direktiva Europske unije. Sklapanje ugovora putem web stranice www.svijetnakita.hr predstavlja sklapanje ugovora na daljinu.

Ovi Opći uvjeti poslovanja predstavljaju i predugovornu obavijest te se odnose na sklapanje ugovora o kupoprodaji ukoliko je kupac potrošač odnosno svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti te ukoliko se ugovor sklapa između trgovca i potrošača u okviru organiziranog sustava prodaje ili pružanja usluge bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu pri čemu se do trenutka sklapanja ugovora, kao i za sklapanje ugovora, isključivo koristi jedno ili više sredstava daljinske komunikacije.

Sredstva daljinske komunikacije jesu sva sredstva koja se bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača mogu koristiti za sklapanje ugovora na daljinu, kao što je internet i elektronička pošta.

Ugovor je sklopljen kada prodavatelj prihvati ponudu kupca te sve navedeno na web stranicama www.svijetnakita.hr predstavlja poziv na stavljanje ponude. Prodavatelj može raskinuti ugovor o kupoprodaji, ako kupac ne uplati kupoprodajnu cijenu, te nije dužan izvršiti isporuku proizvoda do trenutka primitka kupoprodajne cijene, osim u slučaju kada je kupac odabrao način plaćanja pouzećem. Ukoliko kupac iz nekog razloga ne preuzme pošiljku te se ista vrati prodavatelju, prodavatelj će ponoviti dostavu još dva puta te nakon sveukupno tri neuspjela pokušaja dostave, prodavatelj više neće ponavljati druge dostave.

Sastavni dio ovih Općih uvjeta poslovanja su i Opći uvjeti zaštite osobnih podataka.

Sadržaj web stranice www.svijetnakita.hr je dostupan na hrvatskom jeziku. Službeni jezik za sklapanje ugovora o kupoprodaji je hrvatski jezik.

Neki dijelovi web stranice www.svijetnakita.hr dostupni su i na engleskom jeziku.

 

Glavna obilježja robe

Kupac se upoznaje s glavnim obilježjima proizvoda na web stranici www.svijetnakita.hr.

Svijet nakita zadržava pravo izmjene informacija, uključujući cijene proizvoda i akcijske ponude na stranicama bez prethodne najave.

Uz sliku proizvoda nalazi se opis glavnih obilježja proizvoda i njegova cijena s PDV-om izražena u eurima.
Cijene, uvjeti plaćanja i akcijske ponude vrijede isključivo u trenutku narudžbe i/ili plaćanja.

 

Postupak sklapanja ugovora

Kupovina se obavlja na web stranicama Svijet nakita www.svijetnakita.hr ispunjavanjem za to predviđenog obrasca. Prilikom ispunjavanja obrasca kupac je dužan upisati sve podatke koji se od njega traže. Kupovinu je moguće ostvariti uz potvrdu kupca da je prethodno pročitao i razumio Opće uvjete poslovanja te da je na iste pristao i da je upoznat da je to narudžba s obvezom plaćanja. Kupovina je moguća 24 sata na dan, 7 dana u tjednu. Svijet nakita ne odgovara za troškove korištenja računalne opreme i telekomunikacijskih usluga potrebnih za pristup usluzi. Kupac će elektronskom poštom biti obaviješten o potvrdi narudžbe (primitku elektroničke poruke koja sadrži ponudu kupca) i slanju pošiljke.

U slučaju da Svijet nakita iz bilo kojeg razloga nije u mogućnosti isporučiti neki od naručenih proizvoda, s kupcem će, telefonom ili e-porukom, u kontakt stupiti djelatnik Svijeta nakita u svrhu dogovora o isporuci zamjenskog proizvoda ili eventualnog otkazivanja naručenog proizvoda.

Kupovinu proizvoda i/ili usluga u ime i za račun maloljetnika ili osobe lišene poslovne sposobnosti (potpuno ili djelomično), mogu zatražiti samo njihovi zakonski zastupnici.

Kupovina se obavlja naručivanjem dostupnih proizvoda koje kupac bira na temelju fotografije i osnovnog opisa. Kupovina se obavlja u nekoliko jednostavnih koraka u udobnosti doma kupca, s bilo kojeg mjesta u svijetu.

Pretraživanje proizvoda je moguće po različitim kriterijima. Upisom određenog pojma u "Pretraži web trgovinu" pojavit će se proizvodi koji su povezani s navedenim pojmom. Kupac može izabrati određeni proizvod koji ga zanima i pročitati dostupan opis proizvoda kako bi mogao samostalno donijeti odluku odgovara li proizvod njegovim potrebama. Kupac proizvode bira iz kataloga proizvoda Svijet nakita koji je uređen prema vrstama proizvoda.

Narudžba proizvoda se obavlja elektronskim putem. Klikom miša na ikonu "Dodaj u košaricu" odabrani proizvod dodaje se u košaricu. Stavljanjem proizvoda u košaricu proizvod nije rezerviran niti naručen niti kupljen. Kupac može nastaviti dodavati proizvode klikom na „Nastavite kupnju“ ili izvršiti pregled košarice klikom na „Vidi košaricu“ ili završiti proces odabira proizvoda klikom na „Plaćanje“. U ovom koraku kupac unosi kod ukoliko posjeduje kupon ili poklon bon. 

Kada kupac završi proces odabira proizvoda klikom na "Dovrši kupovinu“ preusmjeriti će se na stranicu gdje kupac upisuje podatke potrebne za dostavu, odabire način plaćanja, način dostave, stavlja dodatne napomene ukoliko ih ima, te označava odgovarajuću kućicu ukoliko želi R1 račun. Kupnju nije moguće nastaviti bez označavanja kućice " Pročitao/la sam i slažem se s uvjetima korištenja i odredbama web-stranice. " čijim označavanjem kupac potvrđuje da je pročitao i razumio ove Opće uvjete poslovanja.

Klikom na „Vidi košaricu“ kupac može izmijeniti sadržaj košarice. Ukoliko se kupac slaže sa kupnjom proizvoda koji su u košarici može kliknuti na polje „Kreni na plaćanje“. Nakon što kupac ispuni sve podatke za plaćanje, odabere metodu plaćanja te pritiskom na "Naručite" izvrši narudžbu, prodavatelj će na adresu e-pošte kupca poslati Opće uvjete poslovanja zajedno s potvrdom narudžbe te brojem iste kojom potvrđuje da je narudžba kupca zaprimljena i u procesu obrade.

Prodavatelj će kupcu poslati na adresu njegove e-pošte potvrdu o sklopljenom kupoprodajnom ugovoru zajedno s potvrdom da je pošiljka poslana.

Ukoliko kupac ne primi naručene proizvode koje je platio u roku od 20 radnih dana (subota, nedjelja i neradni dani isključeni) od izvršenog plaćanja, odnosno 20 radnih dana (subota, nedjelja i neradni dani isključeni) od sklapanja kupoprodajnog ugovora s ugovorenim plaćanjem po primitku, dužan je obavijestiti Svijet nakita o istom na adresu e-pošte info@svijetnakita.hr.
Ukoliko kupac nije zaprimio potvrdu kupnje putem e-pošte u roku od 72 sata ili nije moguće pristupiti usluzi na način naveden u e-poruci, dužan je kontaktirati prodavatelja na adresu e-pošte info@svijetnakita.hr.

U slučaju da Svijet nakita iz bilo kojeg razloga nije u mogućnosti isporučiti neki od naručenih proizvoda, s kupcem će, telefonom ili e-porukom, u kontakt stupiti zaposlenik Svijeta nakita u svrhu dogovora o isporuci zamjenskog proizvoda ili eventualnog otkazivanja naručenog proizvoda.
U slučaju problema ili nejasnoća tijekom narudžbe, kupac može kontaktirati Svijet nakita na adresu e-pošte info@svijetnakita.hr.

 

Cijena proizvoda, način plaćanja i otprema proizvoda

Kupac se obvezuje naručene proizvode platiti jednim od sljedećih načina plaćanja:

  • Kreditnom ili debitnom karticom - plaćanje izravno putem interneta, korištenjem servisa za plaćanje karticama: Amex,MasterCard, Maestro, Visa i Diners.

Mogućnosti plaćanja

  • KEKS Pay aplikacijom - jednostavno i bez naknade. Svijet nakita webshop omogućuje plaćanje narudžbi putem mobilne aplikacije KEKS Pay. U webshopu prilikom izbora načina plaćanja treba odabrati "KEKS Pay", a zatim će webshop generiratijedinstveni QR kod za plaćanje - skenirajte kod unutar vaše KEKS Pay mobilne aplikacije i potvrdite plaćanje.

Keks pay

  • Uplatom na račun – na stranici potvrde narudžbe te adresu e-pošte navedenu kod narudžbe šalju se podaci potrebni za uplatu, uključujući broj računa na koji kupac treba uplatiti iznos narudž Kupac može izvršiti plaćanje korištenjem internet bankarstva ili uplatom u poslovnici banke, poštanskom uredu, FINI i sl. Kupac je dužan koristiti podatke za uplatu koje primi e-poštom od strane Svijeta nakita. Nakon zaprimanja uplate kupca šalju se naručeni proizvodi na adresu koju je naznačio u narudžbi.

 

  • Plaćanje pouzećem (po primitku pošiljke) - omogućuje kupcu da iznos narudžbe plati dostavljaču prilikom same dostave na adresu. Plaćanje pouzećem se vrši isključivo u gotovini.

 

  • Plaćanje putem PayPal-a - kupac može iznos narudžbe platiti putem PayPal servisa i to korištenjem sredstava koje ima na vlastitom PayPal računu ili putem kartice.

Plaćanje putem PayPal-a

Ugovor o kupoprodaji je sklopljen trenutkom prihvata ponude kupca, a proizvod će biti otpremljen dostavnoj službi u roku do 3 radna dana (subota, nedjelja i neradni dani isključeni) po primitku uplate kupoprodajne cijene, osim kod plaćanja proizvoda pouzećem.

Ako kupac odabere način plaćanja pouzećem, ugovor o kupoprodaji je sklopljen trenutkom prihvata ponude, a proizvod će biti otpremljen dostavnoj službi u roku do 3 radna dana (subota, nedjelja i neradni dani isključeni) nakon sklapanja ugovora o kupoprodaji. 

* Napomena: vrijeme isporuke može u nekim periodima godine odstupati od navedenog. Za primjer navodimo dane velikih količina narudžbi poput Black Friday, Božića itd. U tom slučaju molimo za razumijevanje, a kupce ćemo dodatno obavijestiti.

Proizvodi koji imaju doradu na zahtjev kupca, kao što su graviranja, povećanja ili smanjenja proizvoda, imaju produženo vrijeme isporuke. Ukoliko se radi o takvim proizvodima, kupac se može informirati slanjem upita na e mail info@svijetnakita.hr.

Proizvod će biti dostavljen kupcu na teritoriju Republike Hrvatske u roku od 2-5 radnih dana (subota, nedjelja i neradni dani isključeni) od predaje proizvoda dostavnoj službi, osim za dostavu na hrvatske otoke.

Račun R1 kupac je dužan zatražiti prilikom ispunjavanja narudžbe, naknadni zahtjevi za R1 računom neće biti uvaženi.

Ukoliko se plaćanje vrši bankovnom doznakom (virmanom ili internet bankarstvom) kupac je dužan koristiti podatke za uplatu koje primi e-poštom od strane Svijeta nakita.

Ugovorena kupoprodajna cijena uključuje sve poreze i davanja te je izražena u eurima.

Napominjemo da je sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj euro te kupac plaća trošak konverzije valuta.

 

Opis načina isporuke proizvoda

Narudžbu Svijet nakita dostavlja u rokovima navedenima pod „Cijena proizvoda, način plaćanja i otprema proizvoda“. Dostava proizvoda vrši se putem dostavne službe s kojom Svijet nakita posluje u trenutku zaprimanja narudžbe. Naručeni proizvodi dostavljaju se do ulaza u stambeni objekt. Ukoliko se radi o stambenoj zgradi, dostavljač nije obvezan nositi robu do kata na kojem stanuje kupac već samo do ulaza u stambenu zgradu.
Svijet nakita prije svake isporuke, odnosno predaje proizvoda provjerava ispravnost naručenog proizvoda. 

 

Troškovi dostave

Troškove dostave u cijelosti plaća kupac, osim ako je vrijednost naručene pošiljke veća od 40,00 € ili je drugačije navedeno na web stranici www.svijetnakita.hr. Cijena dostave iznosi 5 €. 

Svijet nakita dostavu vrši unutar Republike Hrvatske.

Kupci su dužni pošiljku preuzeti i pregledati pred dostavljačem, a sve kako bi se izbjegle naknadne reklamacije zbog mogućnosti oštećenja pošiljke prilikom dostave.
Nakon što kupac preuzme paket, dostavna služba ne odgovara za eventualne reklamacije, oštećenja ili umanjenje sadržaja preuzetog paketa, osim uz dokaz da oštećenje nije nastalo nakon uručenja.

Ukoliko Svijet nakita nije u mogućnosti isporučiti naručeni proizvod, o tome će obavijestiti kupca. Kupac može prekinuti narudžbu ili pričekati dok proizvod bude ponovno dostupan. Ukoliko Svijet nakita nije u mogućnosti isporučiti proizvod u ugovorenom roku, obavještava kupca koji mu je dužan ostaviti naknadni razumni rok za ispunjenje ugovora o kupoprodaji.

Ukoliko kupac ne preuzme proizvod ili odbije preuzeti proizvod bez valjanog razloga, Svijet nakita zadržava pravo zahtijevati nadoknadu troškova manipulacije, transporta i drugih mogućih troškova.

 

Materijalni nedostaci

Svijet nakita (dalje: prodavatelj) odgovara za materijalne nedostatke proizvoda. 

Nedostatak postoji:

  1. ako stvar nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet,
  2. ako stvar nema potrebna svojstva za posebnu uporabu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavatelju ili mu je morala biti poznata,
  3. ako stvar nema svojstva i odlike koje su izrijekom ili prešutno ugovorene, odnosno propisane,
  4. kad je prodavatelj predao stvar koja nije jednaka uzorku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obavijesti,
  5. ako stvar nema svojstva koja inače postoje kod drugih stvari iste vrste i koja je kupac mogao opravdano očekivati prema naravi stvari, posebno uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja, proizvođača i njihovih predstavnika o svojstvima stvari (reklame, označavanje stvari i dr.).
  6. ako je stvar nepravilno montirana pod uvjetom da je usluga montaže uključena u ispunjenje ugovora o prodaji,
  7. ako je nepravilna montaža posljedica nedostataka u uputama za montažu.

 

Kupac je obvezan obavijestiti prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na kupca. Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio. 

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu nakon što proteknu dvije godine od predaje stvari. Prava kupca koji je pravodobno obavijestio prodavatelja o postojanju nedostatka gase se nakon isteka dvije godine, računajući od dana odašiljanja obavijesti prodavatelju, osim ako je prodavateljevom prijevarom kupac bio spriječen da ih ostvaruje. 

Ukoliko se utvrdi postojanje materijalnog nedostatka, prodavatelj može imati jednu od sljedećih obveza, sve u skladu sa odredbama Zakona o obveznim odnosima prema izboru potrošača: 

  1. uklanjanje nedostatka,
  2. predaja drugog proizvoda bez nedostatka,
  3. sniženje cijene.

 

Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao prodavatelju naknadni primjereni rok za ispunjenje ugovora. 

Kupac može raskinuti ugovor i bez ostavljanja naknadnog roka ako mu je prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku, kao i u slučaju kad kupac zbog zakašnjenja prodavatelja ne može ostvariti svrhu radi koje je sklopio ugovor.

Ako prodavatelj u naknadnom roku ne ispuni ugovor, on se raskida po samom zakonu, ali ga kupac može održati ako bez odgađanja izjavi prodavatelju da ugovor održava na snazi.

Kada je kupac pravna osoba na njega se odnose pravila o materijalnom nedostatku propisana Zakonom o obveznim odnosima. 

 

Pravo na jednostrani raskid ugovora

Potrošač može jednostrano raskinuti ugovor u roku od 14 dana bez navođenja razloga.
Rok od 14 dana započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, proizvod predan u posjed.

Ukoliko potrošač jednom narudžbom naruči više komada proizvoda koji trebaju biti isporučeni odvojeno, odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka proizvoda.

Ako je ugovorena redovita isporuka robe kroz određeni period, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, predan u posjed prvi komad ili prva pošiljka proizvoda.

Ukoliko potrošač ne bude obaviješten o pravu na raskid ugovora, pravo potrošača na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku 12 mjeseci od isteka roka od 14 dana.

Ako je prodavatelj dostavio potrošaču obavijest o pravu na raskid ugovora u roku od 12 mjeseci, pravo na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku roka od 14 dana od kada je potrošač primio tu obavijest.

Da bi potrošač mogao ostvariti pravo na jednostrani raskid ugovora, isti mora prodavatelja obavijestiti o svojoj odluci o jednostranom raskidu ugovora prije isteka roka od 14 dana i to nedvosmislenom izjavom poslanom poštom na adresu Zlatarna-trgovina „Kristijan“, Trg Matije Gupca 3, 52440 Poreč ili elektroničkom poštom na info@svijetnakita.hr, u kojoj će navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona i adresu elektroničke pošte. Potrošač može, po vlastitom izboru, koristiti i niže priloženi primjer obrasca za jednostrani raskid ugovora. Primjerak obrasca za jednostrani raskid ugovora potrošač može elektronički ispuniti. 

Potvrdu primitka izjave o jednostranom raskidu ugovora prodavatelj će dostaviti potrošaču bez odgađanja, na fizičku adresu ili adresu e-pošte. U slučaju raskida ugovora, svaka je strana dužna vratiti drugoj strani ono što je primila na temelju ugovora.

Osim kada je prodavatelj ponudio da robu koju potrošač vraća sam preuzme, prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenog tek nakon što mu roba bude vraćena, odnosno, nakon što mu potrošač dostavi dokaz da je robu poslao natrag prodavatelju, ako bi o tome prodavatelj bio obaviješten prije primitka robe.

Prodavatelj nije u obvezi izvršiti povrat dodatnih troškova koji su rezultat potrošačeva izričitog izbora vrste prijevoza koji je različit od najjeftinije vrste standardnog prijevoza koji je ponudio prodavatelj. 

Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenoga služeći se istim sredstvima plaćanja kojim se koristio potrošač prilikom plaćanja, osim ako potrošač izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja te uz pretpostavku da potrošač ne bude obvezan platiti nikakve dodatne troškove za takav povrat.

Osim ako je prodavatelj ponudio da robu koju potrošač vraća sam preuzme, potrošač mora izvršiti povrat robe bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od kada je obavijestio prodavatelja o svojoj odluci da raskine ugovor.

Smatra se da je potrošač izvršio svoju obvezu povrata robe na vrijeme ako prije isteka roka pošalje robu na adresu sjedišta prodavatelja:

Zlatarna-trgovina „Kristijan“

Trg Matije Gupca 3

52440 Poreč 

 

Sve izravne troškove povrata proizvoda snosi kupac. Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti proizvoda.
Kako bi potrošač utvrdio prirodu, obilježja i funkcionalnosti robe, isti može postupati sa robom i pregledati robu isključivo na način na koji je to uobičajeno pri kupnji robe u prostorijama prodavatelja. Robu koju kupac namjerava vratiti u roku od 14 dana, isti ne smije koristiti niti poduzimati bilo koje druge radnje kojima bi umanjio vrijednost robe.

U slučaju umanjenja vrijednosti proizvoda koje je rezultat rukovanja proizvodom, prodavatelj će se naplatiti iz iznosa primljene kupoprodajne cijene u omjeru umanjenja vrijednosti robe prema vlastitoj procijeni, uzimajući u obzir objektivne kriterije svakog pojedinog slučaja.

 

Pravo na raskid ugovora o kupoprodaji nije dopušten u sljedećim slučajevima kada je:
predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču,

  • predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave,
  • predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima,
  • predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora,
  • potrošač posebno zahtijevao posjet trgovca radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja, s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je potrošač izrijekom zahtijevao, trgovac pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja, potrošač ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom.

Kada je kupac pravna osoba na njega se ne primjenjuje odjeljak ovih Općih uvjeta poslovanja pod nazivom „Pravo na jednostrani raskid ugovora“. Kod pravnih osoba se primjenjuje Zakon o obveznim odnosima i Zakon o elektroničkoj trgovini. 

OBRAZAC ZA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA

 

Obavijest o načinu pisanog prigovora potrošača

Sve prigovore sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača, potrošač može poslati putem pošte na adresu Zlatarna-trgovina „Kristijan, Trg Matije Gupca 3, 52440 Poreč ili putem elektroničke pošte na adresu info@svijetnakita.hr ili osobno u poslovnicama Svijeta nakita na adresama:

  • Zlatarna-trgovina „Kristijan, Trg Matije Gupca 3, 52440 Poreč, Hrvatska

 

Kako bi Svijet nakita potrošaču odgovorilo na pisani prigovor koji nije upućen elektroničkom poštom, mole se potrošači da navedu isključivo točne podatke o svome imenu i prezimenu te adresi na koju će im biti dostavljen odgovor. Odgovor na prigovor potrošača Svijet nakita zakonski mora dati u pisanom obliku najkasnije u roku 15 dana od dana primitka prigovora.

U slučaju eventualnog spora, Svijet nakita i potrošač će spor riješiti mirnim putem, a ukoliko isto nije moguće, nadležan je Općinski građanski sud u Puli uz primjenu hrvatskog prava. Rješavanje sporova je moguće pred centrima za mirenje.

Potrošačke sporove moguće je rješavati putem ODR platforme Europske komisije.

 

Jamstvo i servisni uvjeti

Ako određeni proizvod ima jamstvo ili podliježe servisnim uvjetima, isto je naglašeno u opisu tog proizvoda. Prava iz jamstvenog lista se mogu koristiti samo uz predočenje jamstvenog lista te računa i to za vrijeme trajanja jamstvenog roka.

 

Pravne osobe

Kada proizvode na web stranici www.svijetnakita.hr naručuju pravne osobe, one se ne smatraju potrošačem te se na njih ne odnose odjeljci ovih Uvjeta korištenja pod nazivom „Materijalni nedostatak“, „Pravo na jednostrani raskid ugovora“ i „Obavijest o načinu pisanog prigovora potrošača“. Na njih se u tom slučaju primjenjuju relevantne odredbe Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini.